Pages

28 Temmuz 2010 Çarşamba

7/24 Kitap okusam :)



OĞULLAR VE RENCİDE RUHLAR 


Yazar:Alper Canıgüz
Yayınevi:İletişim Yayınları


Kitap Hakkında:


Alper Canıgüz'le Portfolio dolayısıyla Ferhat hoca sayesinde tanıştım.Aslında çok da geç kalmış sayılmazdım çünkü henüz 3 kitabı yayınlanmış.İlk olarak bunlardan müthiş karmaşık bulduğum Tatlı Rüyalar'ı okudum.
Şimdi ise ikinci kitap Oğullar ve Rencide Ruhlar'la Alper Canıgüz karşımdaydı.Ve bu kitabı diğerinden çok daha kolay okudum.


Kahramanımız Alper Kamu inanılmaz bir karakter ,inanının onun çocuk olduğuna inanamayacaksınız.Film tadında bir kitaptı bir çırpıda okudum,çok güldüm.
Daha önce içinde geçtiği söylenen "çocuk,insanın atasıdır" sözü ise aklımdan hiç çıkmayacak gibi.
Alper Canıgüz'le tanışmak için geç kalmayın derim :)






DÖNÜŞÜM


Yazar: Franz Kafka 
Yayınevi: Can Yayınevi


Kitap Hakkında:


İlginç,anlaşılması güç,ağır sanırım bu kelimeler kitabı özetlememe yeter.Kitaba başlamadan önce Kafka ismi tek başına biraz ağır bir eserle karşılaşacağımı düşünmeme yetmişti.Yanılmadım.


Kitap baba-oğul ilişkisi üzerine oluşturulmuş demek sanırım yanlış olmaz.
Gregor Samsa'nın bir sabah böceğe dönüşmüş olarak uyandığı öyküyü anlatan bu kitabın, toplumdan soyutlanan ,herkes tarafından dışlanan  insanların hayatlarına bir ayna tutmaya yönelik yazılmış olduğunu düşünüyorum.


Her ne kadar kitabın sonuna doğru ısrarla bir açıklama bekledim durdum,herşeyi bir sonuca bağlayacak bir açıklama ancak çok süpriz şekilde kitap sonlandı.
Yine de okunası bir kitap...




CARRİE GÜNLÜKLERİ 


Yazar: Candace Bushnell
Yayınevi:Artemis Yayınları
Çeviri: Beril T. Uğur


Kitap Hakkında:


Bir Sex and the City fanatiği olarak bu kitabı okumak kaçınılmazdı:)
Şöyle her şeye biraz ara verip sadece gülmek ,kafanızı boşaltmak için en doğru kitap emin olun.


Her yazılan kitaba,her verilen emeğe içeriği ne olursa olsun ve ne anlatırsa olsun yada isterse sadece popüler kültürün bir parçası olsun her zaman saygım var.Çünkü ne olursa olsun yazmak önemli,yazmak zor.
Bu kitap da tam anlamıyla birilerinin çerez diye tabir edebileceği nitelikte bir kitap.Ama öylesine sıcak ki , hemen içine alıyor Carrie'nin yaşadıkları sizi üstelik de kendinizden bir şeyler bulduğunuz o olaylarda kah gülüyor kah sinirleniyorsunuz.


Dedim ya olur da canınız sıkkındır,tad tuz kalmamıştır alın okuyun bu kitabı.Erkeklerin ilgisini çekmez kabul ediyorum :) Kızlar sözüm size...


Ve son bir şey  kitabın kapağı o kadar güzel ki kütüphanemde nasıl da ışıl ışıl durduğunu anlatamam:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder




Minik adamlarım

Yalnız...

Yükseliş*

Huzur

...

Balıkçı

"İstanbul"

"uzağa,daha uzağa..."

"Ufaklık"

"eski..."

"saklı..."

"Huzur"

"çocuk olmak"

"geride kalan..."

"mutluluk"

"bekleyiş"

"nostalji"