Pages

6 Temmuz 2010 Salı

Kitap Kurtları :) vol.6



BEHÇET NECATİGİL-ESKİ SOKAK


Şair:Behçet Necatigil
Yayınevi:YKY Doğan Kardeş-Seçme Şiirler


Daha önce Behçet Necatigil'in birkaç şiirini okumuştum ancak bir şiir kitabını ilk kez okudum.Ama ne yazık ki bundan sonrası için sık sık Behçet N. şiirleri okuyacağımı sanmıyorum.Bilmiyorum belki ben o şiirlerin derinine inemediğim için etkilenmedim bu da bir ihtimal.Yine de Behçet Necatigil'i bir de şiirlerinde tanımak için okumanızı tavsiye ederim.Kitaptan en bilindik ve en çok sevdiğim şiiriyle bir de çoğumuzun duymadığı bir şiiri paylaşıyorum;




Sevgilerde


Sevgileri yarınlara bıraktınız
Çekingen, tutuk, saygılı.
Bütün yakınlarınız
Sizi yanlış tanıdı.

Bitmeyen işler yüzünden
(Siz böyle olsun istemezdiniz)
Bir bakış bile yeterken anlatmaya herşeyi
Kalbinizi dolduran duygular
Kalbinizde kaldı
Siz geniş zamanlar umuyordunuz
Çirkindi dar vakitlerde bir sevgiyi söylemek.
Yılların telaşlarda bu kadar çabuk
Geçeceği aklınıza gelmezdi.

Gizli bahçenizde
Açan çiçekler vardı,
Gecelerde ve yalnız.
Vermeye az buldunuz
Yahut vakit olmadı
---------------------------


Gizli Sevda


Hani bir sevgilin vardı
Yedi sekiz sene önce,
Dün yolda rastladım
Sevindi beni görünce.

Sokakta ayaküstü
Konuştuk ordan burdan,
Evlenmiş, çocukları olmuş
Bir kız, bir oğlan.

Seni sordu
Hiç değişmedi, dedim,
Bildiğin gibi...
Anlıyordu.

Mesutmuş, kocasını seviyormuş,
Kendilerininmiş evleri..
Bir suçlu gibi ezik,
Sana selâm söyledi.





Behçet Necatigil hakkında bilgi edinmek isterseniz;


http://www.necatigil.com/
http://tr.wikipedia.org/wiki/Behçet_Necatigil

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder




Minik adamlarım

Yalnız...

Yükseliş*

Huzur

...

Balıkçı

"İstanbul"

"uzağa,daha uzağa..."

"Ufaklık"

"eski..."

"saklı..."

"Huzur"

"çocuk olmak"

"geride kalan..."

"mutluluk"

"bekleyiş"

"nostalji"