Pages

27 Ağustos 2011 Cumartesi

Part2 Utrecht

Amsterdam kalabaligindan, buyusunden eglencesinden sonra, sakinlige dogru uzandik ve Utrecht'e geldik desek dogru cumleyi kurmus oluruz. 5 ay boyunca yasayacagimiz Utrecht'e sonunda geldik henuz yurda yerlesemedik, sehir merkezinden biraz uzakta hostelde kaliyoruz. Utrecht'den kisaca bahsetmem gerekirse; "daha sakin, daha kucuk, daha kendi halinde" desem yeter. Saat 18:00'i gosterdigi anda her yer kapaniyor, sehrin merkezinde, en hareketli dicegimiz yerde bile magazalar yemek yerleri her yer kapaniyor. İstanbul'da yasayan bir İzmirli olan ben icin, bunyeme cok ters olan bu hayat tarzi simdiden sinirimi bozmuyor degil. Utrecht'de simdiye kadar gordugum en guzel yer, merkezde kanal boyunca uzanan restaurant ve cafelerin oldugu kisim. Kanalin hemen yanindaki farkli mekanlardan birini gozunuze kestirip guzel vakit gecirebilirsiniz. Kanalin hemen arkasinda caddeler İstiklal caddesini inanilmaz andiriyor. Magazalar, yemek yerleri icice yol boyunca uzaniyor. Ve gun boyu kalabalik. Ne var ki dedigim gibi saat 18:00 olunca bir arada her yer bombos oluyor, bu insanlar nereye gidiyor, ne yapiyorlar henuz cozmus degilim. Saat 6da eve kapanmak nasil bir hayat tarzi anlamis degilim. Sehirdeki binlerce ogrenci icin kesin hareketli gece sabaha kadar acik olan mekanlar da vardir bizim henuz kesfetmedigimiz ama oyle cok gurultulu, her tarafta kendini muzige kaptirmis insan yigini barlardan ve dans etmekten vs hoslanmadigimdan acikcasi o yerlerin de beni acacagi soylenemez. Asmalimescit'i, Bagdat Caddesini, Kadikoy'deki balikcilari, haftasonu gece 12de bile sinemaya gidebildigim alisveris merkezlerini - burada koskoca alisveris merkezleri bile 6da kapaniyor- cok ozledim :( Fazla bir beklentiyle gelmemistim Utrecht'e ama simdi de hayal kirikligi yasiyorum acikcasi. Havanin dengesiz olusu da sinirlerimi bozmuyor degil. Bir anda deli gibi yagmut yagiyor yarim saat sonra gunes aciyor, bir bakiyorum ruzgardan yuzum uyusuyor bir bakiyorum gunesten kafam pisiyor. Ne giycegimi, yanima ne alip da cikcagimi bilemiyorum ve bu sinirimi bozuyor. Altin kural semsiyesiz cikmamak tek kesin olan bu kafamda:) Can sikan bir diger konu; bisikletler. Buradaki boy ortalamasi malum:) ortalamanin cok cok altinda olmam boyuma uygun bisiklet bulmada beni inanilmaz yordu. Buldun mu derseniz, hayir hala bisikletim yok. Bugun merkezde Kilisenin duzenledigi acik arttirmada arkadaslarim 30euro'ya gayet guzel bisikletler alirken ben konuk sanatci gibi acik arttirmayi izlemekle yetindim:) Sirasi gelmisken acik arttirmadan da bahsedeyim, Pieterskerkhof'da - Paus Dam'in yakinlarinda- bir kilise ayda bir kere acik arttirma duzenliyormus, antika esyalarin yaninda ikinci el bisikletler de satiliyor. Sansimiza bugunku acik arttirmayi bir Turk bisikletciden ogrenip kalktik gittik. Saat 4de baslayan acik arttirma, kilisenin bahcesinde 1den 80lere kadar numaralandirilmis her bisikletin 5 euroyla acilip, yukseltmelerin sonunda sahiplerini bulmasiyla son buldu. 15ueroya da alan oldu 55euroya. Ve Canla,Zeynep 30 euro aldiklari bisikletleriyle o sanslilardan oldular:) odeme yaparken bir de %25 vergi oduyorsunuz yani 37,5euroya harika bisikletiniz oluyor. Normalde bisiklet dukkanlarin da ikinci el ustelik de pas icindeki bisikletler en az 70euro yani bugunku acik arttirma buyuk sansdi. Ve bendeniz talihsiz insan bu sanstan yararlanamadim. Malesef ki boyum onumu tikadi :) Umudum var yarin obur gun uygun bir bisiklet bulucam, o zamana kadar ayaklara kuvvet. Bisikletin onemine gelince burada toplu ulasim cok pahali tek otobus bileti 2,40euro aylik sinirsiz otobus karti ise 70euro civarinda, dolayisiyla bisiklet sart. Genel olarak bir moral bozuklugu uzerimde var, deneyim ufkumuzun acilmasi vs gibi mantikli dusunceleri bir yana koyup da insani duygularima kendimi birakirsam aglayabilirim. Her sey herkes farkli geliyor, alismak zaman alacak gibi. Neyse ki yalniz degilim, ama ozlemini cekcegim cok sey olacak eminim. Ama bugun kendi kendimize neyse ki 6 ay sonra gidiyoruz omrumuzun sonuna kadar bu sehirde yasamak zorunda degiliz diye telkinde bulunarak moral bulmaya calistik:) Pek basarili olmadi. Bugunler zor gececek. Hic gelmese miydik ya da Amsterdam'da olsaydik daha mi iyi olurdu ne, diye ara ara aklimiza dusen soruyu ustalikla savusturup burayi sevmeye calisiyoruz. Ozluyoruz, bocaliyoruz, buyuyoruz...


 Utrecht Kanal

 Evet burada da =)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder




Minik adamlarım

Yalnız...

Yükseliş*

Huzur

...

Balıkçı

"İstanbul"

"uzağa,daha uzağa..."

"Ufaklık"

"eski..."

"saklı..."

"Huzur"

"çocuk olmak"

"geride kalan..."

"mutluluk"

"bekleyiş"

"nostalji"